Godziny | Czynności |
---|
6:00-8:30 | „Wszyscy są, witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka: - zabawy swobodne według zainteresowań dzieci,
- zabawy integracyjne, ruchowe, ze śpiewem,
- indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami.
|
8:30-9:00 | Pierwsze śniadanie |
9:00-9:20 | Czynności higieniczne po śniadaniu, zabawy ćwiczące samoobsługę |
9:20-10:00 | „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego” Zabawy edukacyjno-rozwojowe. Realizacja planu pracy żłobka:
- zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka,
- zabawy ruchowe koordynujące całe ciało dziecka, doskonalące zmysł równowagi,
- zabawy plastyczne
- zabawy z elementami muzykoterapii,
- zabawy logopedyczne, wspomagające rozwój mowy,
- zabawy manipulacyjne i paluszkowe,
- zabawy parateatralne i inne.
|
10:00-10:30 | Drugie śniadanie |
10:30-11:00 | „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa” Zabawy ruchowe:
- zabawy swobodne, aktywność pozwalająca na odkrywanie, kreatywność, rozwijanie zainteresowań,
- pobyt na świeżym powietrzu.
|
| |
| |
11:00-13:00 | „Ach śpij, bo właśnie…” Czas na sen lub leżakowanie - słuchanie bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej
|
13:00-13:30 | Obiad (zupa + drugie danie) - jedzenie posiłku
- czynności higieniczne
|
13:30-15:00 | „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zabawy tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci - zabawy rytmiczne, ruchowe,
- zabawy manipulacyjne i paluszkowe,
- zabawy rozwijające spostrzegawczość,
- zabawy konstrukcyjne,
- zabawy plastyczne,
- zabawy wspierające rozwój mowy.
|
15:00-15:20 | Podwieczorek |
| |
15:20-17:00 | Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu. - zabawy w kącikach zainteresowań,
- czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami
|