Godziny |
Czynności |
6:00-8:30 |
RADOSNY PORANEK, w którym dzieci:
- podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,
- uczestniczą w zajęciach ortofonicznych, kinezjologicznych, sensorycznych, bajkoterapii, zabawach paluszkowych i wierszykach z gestami,
- uczestniczą w zabawach ruchowych, zabawach ze śpiewem, integracyjnych, zabawach przy muzyce,
- pracują indywidulanie z nauczycielem (praca z dzieckiem zdolnym lub o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym),
- wykonują czynności higieniczno-sanitarne.
|
8:30-9:00 |
ŚNIADANIE czynności samoobsługowe, doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
9:00-11:00 |
CZAS „MAŁYCH BADACZY”
pora na zabawę i edukację, w której dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistość, a także rozwiązują różnorodne edukacyjno-dydaktyczne problemy w twórczy sposób z zakresu edukacji:
- zdrowotnej,
- społeczno-moralnej,
- artystycznej,
- muzycznej,
- przyrodniczej,
- matematycznej,
- literackiej.
Dzieci:
- prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości
- są aktywne ruchowo: uczestniczą w wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym,
- prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku, podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze
bawią się w kącikach zainteresowań
|
11:00-11:30 |
II ŚNIADANIE
czynności samoobsługowe, doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
11:30-13:00 |
CZAS TWÓRCZEJ ZABAWY, podczas której dzieci:
- uczestniczą w zajęciach dodatkowych i różnorodnych programach w ramach ofertą przedszkola
- uczestniczą w spacerach i zabawach w ogrodzie, w wycieczkach
- relaksują się, słuchają literatury, muzyki, oglądają książki
|
13:00-13:30 |
OBIAD
czynności samoobsługowe, ćwiczenia prawidłowego posługiwania się sztućcami. |
13:30-15:00 |
INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej.
Dzieci podejmują:
- aktywność własną,
- zabawy badawcze i tematyczne,
- zabawy konstrukcyjne i gry dydaktyczne,
- zabawy plastyczno-techniczne,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- zajęcia o charakterze wychowawczym,
- pracę w zespole lub indywidualną,
- słuchają literatury, oglądają książki.
|
15:00-15:30 |
PODWIECZOREK |
15:30-17:00 |
CZAS ZABAWY, RELAKSACJI I WYPOCZYNKU, w którym dzieci:
- słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
- słuchają nagrań płytowych i słuchowisk,
- słuchają muzyki relaksacyjnej,
- bawią się wspólnie,
- uczestniczą w zajęciach ortofonicznych, zabawach paluszkowych i wierszykach z gestami,
- przebywają na świeżym powietrzu,
- pracują indywidualnie z nauczycielem,
- podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych,
- dokonują podsumowanie dnia i planują działania na dzień następny.
|